Gradska uprava za budžet imovinu i investicije
1) priprema i izrađuje nacrt budžeta grada Sremske Mitrovice i završni račun budžeta Grada, bilans javnih prihoda i javnih rashoda, sastavlja uputstva za izradu nacrta budžeta, obavlja kontrolu finansijskih planova direktnih korisnika, odobrava kvartalne i mesečne planove i kvote preuzetih obaveza, obavlja poslove odobravanja zahteva za promenu aproprijacije i kvota, praćenje prihoda i primanja i rashoda i izdataka budžeta, stara se o realizaciji rešenja o upotrebi sredstava tekuće i stalne budžetske rezerve i privremene obustave izvršenja budžeta, praćenje primanja, izdataka i drugih obaveza Grada po osnovu zaduživanja;
2) priprema nacrte propisa iz oblasti izvornih javnih prihoda u saradnji sa gradskim upravama (lokalne komunalne takse, gradske administrativne takse, boravišne takse, stopa poreza na imovinu, mesni samodoprinos, naknade za zaštitu životne sredine, naknada za korišćenje javnih dobara i drugo);
3) daje mišljenja na nacrte odluka i drugih akata koji imaju uticaja na budžetske prihode i primanja i rashode i izdatke i stara se o normativnom uređivanju poslova iz svoje nadležnosti;
2
4) obavlja poslove trezora, i to: finansijsko planiranje kroz praćenje priliva na konsolidovanom računu trezora i zahteva za plaćanje rashoda, upravljanje sredstvima i likvidnošću na konsolidovanom računu trezora, kontrolisanje rashoda i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava, vođenje evidencije o dugovanjima i upravljanje prilivom od pozajmljivanja, vođenje budžetskog računovodstva i izveštavanje, obračun plata direktnih korisnika budžeta Grada, pripremu akata o obavljanju poslova budžeta i upravljanje finansijskim informacionim sistemom;
5) vrši poslove budžetske inspekcije i kontrole;
6) utvrđuje, naplaćuje i kontroliše javne prihode utvrđene Zakonom i vodi odgovarajuće evidencije;
7) obavlja poslove lokalne poreske administracije;
8) obavlja poslove javnih nabavki za gradske uprave, službe i organe kao naručioce u smislu zakona koji uređuje javne nabavke, a naročito pruža stručnu pomoć u planiranju javnih nabavki, izrađuje konkursnu dokumentaciju i sprovodi postupke javnih nabavki, izrađuje akta u postupcima javnih nabavki, izrađuje ugovore o javnim nabavkama, pruža stručnu pomoć kod praćenja izvršenja javne nabavke i obavlja druge poslove koji su povezani sa postupcima javnih nabavki;
9) prati i izveštava o stanju sredstava gradskih uprava i gradskih organa;
10) vrši knjigovodstvenu evidenciju o imovini Grada i njenoj vrednosti;
11) obavlja poslove budžetskog računovodstva, poslove likvidature i obračunske poslove za gradske organe i gradske uprave;
12) prati, usmerava i koordinira rad mesnih zajednica, daje uputstva za njihov rad na normativnom regulisanju statusa, na realizaciji programa i finansijskih planova, pruža drugu stručnu pomoć iz svoje nadležnosti;
13) obavlja i druge poslove iz izvornog delokruga Grada, kao i određene poslove koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu;
14) izvršava opšte i pojedinačne akte koje donosi Skupština grada, Gradsko veće i Gradonačelnik u vezi sa javnim prihodima Grada;
15) obavlja poslove prinudnog izvršenja rešenja gradske uprave iz svog delokruga;
16) prati rad javnih preduzeća i obavlja stručne poslove za radno telo koje pregleda programe poslovanja javnih preduzeća i privrednih društava osnovanih od strane Grada i prati njihovu realizaciju;
17) vrši i druge upravne, stručne, analitičke i administrativne poslove za potrebe državnih organa i organa Grada.
18) obavlja stručne, upravno pravne, normativno pravne, i administrativno tehničke poslove u vezi sa upravljanjem imovinom koja je u javnoj svojini Grada;
19) obavlja poslove u vezi sa uspostavljanjem i održavanjem jedinstvene evidencije o nepokretnoj imovini Grada, dostavlja propisane izveštaje u vezi sa imovinom nadležnim organima;
20) priprema i predlaže akta o pribavljanju, korišćenju, upravljanju i raspolaganju građevinskim zemljištem i drugim nepokretnim stvarima u javnoj svojini Grada, koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće (osim održavanja stambenog prostora, upravljanja, i davanja u zakup poslovnog prostora i garaža za koje poslove je osnovano posebno privredno društvo);
21) obavlja stručne i administrativne poslove za potrebe sprovođenja postupka za obezbeđenje stambene podrške na teritoriji Grada u skladu sa zakonom i priprema ugovore o davanju u zakup stanova u javnoj svojini Grada;
22) vodi informacionu osnovu o građevinskom zemljištu u javnoj svojini Grada i svim izgrađenim objektima, stara se o upisu nepokretnosti u javnoj svojini Grada i pravima na njima u javne evidencije nepokretnosti;
23) inicira postupke ozakonjenja i etažiranja objekata u javnoj svojini Grada;
24) inicira izradu prostorno urbanističke dokumentacije i tehničke dokumentacije iz oblasti uređivanja zemljišta, kada je to u interesu Grada;
25) izrađuje programe uređivanja, pribavljanja i otuđenja građevinskog zemljišta i prati njegovu realizaciju;
3
26) obavlja stručne i administrativne poslove, zaključuje ugovore i sporazume sa investitorima u skladu sa Odlukom o merilima za utvrđivanje doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta i realizuje komunalno opremanje građevinskog zemljišta;
27) vodi investitorske poslove u ime Grada (obavlja poslove pripreme dokumentacije za investicije od planiranja do izgradnje objekata i ishodovanja upotrebne dozvole);
28) izrađuje sve potrebne podloge, elaborate i mišljenja za pribavljanje ili raspolaganje građevinskim zemljištem, stara se o formiranju početne cene i sprovođenju postupka raspolaganja i stručne i tehničke poslove u vezi zaključivanja ugovora sa investitorom;
29) vrši stručni nadzor nad izgradnjom i održavanjem objekata komunalne infrastrukture i drugih objekata;
30) obavlja poslove u vezi osnivačkih prava Grada nad pravnim licima osnovanim od strane Grada u oblasti održavanja stambenih zgrada i poslovnog prostora;
31) obavlja i druge poslove koji se tiču planiranja, zaštite, i unapređenja gradske infrastrukture i imovine Grada i energetske efikasnosti objekata u javnoj svojini Grada;
32) prati konkurse i priprema dokumentaciju radi učešća Grada na konkursima kod ministarstava, nadležnih pokrajinskih organa, i drugih institucija radi obezbeđenja sredstava za namene iz svoje nadležnosti;
33) učestvuje u preduzimanju mera radi otklanjanja posledica elementarnih nepogoda iz svog delokruga, po nalogu Gradskog Štaba za vanredne situacije i gradske uprave nadležne za koordinaciju poslova i aktivnosti u vanrednim situacijama;
34) obavlja poslove vezane za planiranje, pokretanje postupka i izveštavanje o javnim nabavkama, koje se odnose na njen delokrug;
U sastavu Gradske uprave za budžet i imovinu obrazuje se Kancelarija za lokalni ekonomski razvoj.
Poslovi Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj su:
1) stara se o realizaciji i sprovođenju programa i planova lokalnog ekonomskog razvoja grada;
2) priprema Lokalni akcioni plan zapošljavanja i stara se o njegovoj realizaciji;
3) stara se o unapređenju opšteg okvira za privređivanje u Gradu;
4) promoviše ekonomske potencijale Grada putem medija, internet prezentacija, kroz stalnu i neposrednu komunikaciju sa postojećim i potencijalnim investitorima kao i kroz komunikaciju sa organima, organizacijama, asocijacijama i drugim subjektima na svim nivoima koji ostvaruju kontakte sa potencijalnim investitorima;
5) stara se o stvaranju povoljnog poslovnog ambijenta za postojeće privredne subjekte;
6) podstiče osnivanje novih privrednih subjekata i otvaranje novih radnih mesta;
7) inicira usklađivanje obrazovnih profila u školama sa potrebama privrede;
8) vodi, organizuje i koordinira poslove razvojnih projekata grada (priprema predloge, prati konkurse i aplicira kod razvojnih fondova domaćih i stranih, učestvuje u realizaciji projekata), usklađuje i vodi aktivnosti koje se odnose na saradnju i povezivanje sa drugim institucijama domaćim i stranim na planu razvoja Grada;
9) obavlja stručne poslove i predlaže mere kojima se podstiču pravna i fizička lica da investiraju u privredu Grada;
10) prati započete investicije u oblasti industrijske proizvodnje, saobraćaja, ugostiteljstva, zanatstva, trgovine i drugih usluga i podstiče razvoj preduzetništva;
11) priprema i predlaže Skupštini grada i Gradskom veću donošenje Plana razvoja Grada i Strategije privrednog razvoja grada, kao i programa razvoja privrednih delatnosti, pojedinačno i drugih akata iz oblasti za koje je obrazovana;
12) vrši stručne, administrativne, tehničke i druge poslove na vođenju, koordiniranju i servisiranju poslova iz oblasti ekonomskog razvoja grada;
13) održava redovne kontakte sa republičkim i drugim institucijama koje se bave unapređenjem ekonomskog razvoja i privlačenjem investicija;
14) obavlja poslove za potrebe Agencije za privredne registre;
